پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان تاکید زیادی بر استفاده از محصولات غذایی ارگانیک دارند زیرا نتیجه تحقیقات آنها نشان داده است که استفاده از سم‌ها یا اصلاحات ژنتیکی نه تنها سودی برای مصرف‌ کننده ندارد بلکه عوارض ناگواری را به همراه داشته است.

برای داشتن مواد ارگانیک کشاورزان باید از مواد طبیعی برای کنترل حشرات و علف‌های هرز استفاده کنند و تنها کودهای طبیعی مانند کمپوست به کار ببرند.

پس از برداشت محصول، مواد غذایی ارگانیک را نمی‌توان با مواد نگهدارنده مانند واکس آغشته کرد. اصطلاح ارگانیک همچنین مواد غذایی را که بوسیله دانشمندان دستکاری شده‌اند، مانند هندوانه بی‌تخمه کنار می‌گذارد.

درباره محصولات حیوانی و گوشت ارگانیک، دام‌ها باید در محیطی طبیعی پرورش داده شوند. این امر به معنای آن است که کشاورزان به حیوانات غذای ارگانیک، طویله تمیز و امکان دسترسی به فضای آزاد را می‌دهند. برای پرورش این حیوانات هورمون رشد یا آنتی‌بیوتیک‌ها که اغلب برای دام‌های غیرارگانیک استفاده می‌شود، به‌کاربرده نمی‌شود.

در این مجله می‌توانید با مباحث بیشتری که درباره شناخت و توسعه مواد ارگانیک و تلاش ارگان‌ها برای تشویق مردم به استفاده از مواد ارگانیک آشنا شوید.

کد خبر 320462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha